Holdnavn: Grishum'Ran
Holdledere: Kræn Ridder og Benjamin Spenner
Kontakt info: Facebook
Race(r): Ork og Goblin
Spiltype: Kamp, Intriger, hierarki, ritualer og kulturspil
Status : Åbent for nye medlemmer
Placering: N/A
Krav: Maske og høj kostume standard (Vi hjælper dig med at passe
ind).
Aldersgrænse: 15 år. Yngre, hvis du har din værge med.
Økonomi: Klanen har en klankasse, det koster 30 kr. Pr/Spilgang
eller 200 kr. for et helt år samt 100 kr. i indmeldelsesgebyr.
Pengene går til fælles lejrgrej, forplejning, hygge og lignende.
In-game beskrivelse:
I de skyggefulde sumpe, under sløret af tåge og mellem træernes skyggende stammer,
venter et søster-/broderskab på, at natten falder på. Bundet af ældgamle ritualer henter de
styrke fra landet. Under den blodrøde Måne svulmer deres kraft mens deres raseri udløses i
kamp. Deres våben - smedet af knogler, sten og hemmeligheder hvisket gennem træerne.
De er vildmarkens usete rovdyr, frygtede ikke for deres antal, men for deres brutale
præcision og det mørke, der følger i deres kølvand.
Det var Fanabina, der skabte orkerne. Imidlertid passede orkernes rå og brutale måde ikke
deres skaber, og de blev forladt. Efterladt til at dø, af det hårde vejr, i de fjerneste egne af
verden, viste orkerne dog deres styrke. For orkerne var ikke svage skabninger som mænd
og elvere. Nej! de overlevede…
Historien om orkene slutter derfor ikke her. Orkene trodsede den skæbne de såkaldte
“Sande Guder” - repræsenteret ved Solen - havde udstukket for dem og tiltrak sig i stedet
Gorrums opmærksomhed - repræsenteret ved Månen - som fandt disse "mørkets
skabninger” det perfekte redskab til at bringe den evige nat tilbage til verdenen.
Månen, den øverste gud og, for Grishum’Ran, troens centrum, har mange navne afhængigt
af hvilken klan du spørger. Nogle kalder den Shakhbûrzen, andre Sauron andre igen
Gorrum. Han er herre over himlen og Murdur. Han er Dur'Hont - Det store øje. Månen er
den højeste guddom, som klan Grishum’Ran tilbeder.
Klan Grishum'Ran er overbevist om, at månen er den retmæssige hersker over himlen og
jordens racer. Vi tilbeder Månens ånder, nærmest fanatisk, og higer efter den lovede
Blodmåne, der varsler Månens generobring af himlen, fra Solen, og spås at bebude den
evige nats tidsalder.
Off-game beskrivelse:
Grishum'Ran er et ork-hold som er inspireret af andre ork klaner, Tolkiens univers og orkerne
heri, samt kulturen og sproget. Vi har omskrevet/fortolket dele af Tolkiens univers og lore, så
vi har fællesnævner i Niraham universet.
Grishum’Ran er opstået af asken fra Môr'Ashtu og flere af de navngivne orker i klanen har
været en del af den gamle klan. Vi går meget op i høj kostume standard, kulturspil og
intriger. Vi spiller meget lejrspil med intern kultur og ritualer. Vi har et skarpt hierarki og
masser af skummelt ork-spil.
Vores orker er frie orker og de fleste er flygtet fra slaveri i minerne eller fra deres militære
tjeneste. Vi er ikke krigs-orker, men Klan orker, der bevæger sig i skyggerne, i stedet for at
marchere på vejen.
Orkerne i Grishum'Ran er derfor hovedsageligt en samling udskud, rakkerpak og typisk
desertører, der er flygtet fra de meget militante grupperinger i Rustbjergne eller ved Kuldens
Mur. Nogle få er vokset op i skoven eller sumpene.
Klanen har fundet sammen, måske mere af nød end af noget andet.
Vi glæder os til at høre hvad din orks historie er, hvadenten du er undsluppet slaveri i
minerne, er flygtet fra din militære pligt, eller måske har stjålet fra, eller dræbt, den forkerte
ork. Det kan også være at du er en af de få heldige, der er født og opvokset i sumpen eller
skovene som en fri ork eller goblin. Dette er dog sjældent.
Nye medlemmer:
For at komme i betragtning som medlem i Grishum'Ran, skal du først
igennem din prøveperiode, på 1-3 spilgange, hvor du vil være lavest i hierarkiet og navnløs.
Som ny på holdet vil du opleve det skarpe hierarki på tæt hold, men altid med øje på at det
også skal være sjovt. Dette skal gerne give blod på tanden og motivation til at vokse som ork
og stige i rang. Hvad enten du har en færdig udviklet karakter med navn og det hele, eller
kommer med et rent karakterark, vil du blive frataget dit navn i din prøveperiode.
Dit navn skal du herefter gøre dig fortjent til gennem handlinger, der beviser din loyalitet til klanen.
Ønsker du efterfølgende at blive en fast del af klanen, vil du gennemgå et ritual, hvor du
sværger troskab til klanen og dens medlemmer. Du vil herefter kunne bære det navn du er
kommet med eller blive tildelt et nyt navn på den sorte tunge, der symboliserer din status og
nytte i klanen. Du er nu et respekteret medlem af klanen og bliver en søster eller bror til de
andre. Nu kan du begynde at stile efter specifikke roller/rang i klanen. Du vil nu også kunne
begynde at “sparke” lidt nedad, da der nu er orker eller lignende med lavere rang end dig.
Minimumskravene for at opnå et klannavn er at leve op til klanens kostume krav, herunder at
have anskaffet sig en maske. Hvor hurtigt du opnår dit klannavn afhænger således meget af
dit engagement både i og uden for spil. Navnet skal gerne afspejle din karakter og dine
handlinger i spil. Dette kan vi af gode grunde ikke afgøre, hvis vi kun ser dig meget sjældent
og kostumekravet betyder, at der skal arbejdes løbende på kostumet uden for spil.
Når det er sagt så glæder vi os til at byde dig og dine venner velkommen i klanen. Vi er
mange der bare gerne vil ud og lege orker så tit som muligt og i den forbindelse have nogle
legekammerater at spille med. Så kom og prøv, vi bider ikke - ret meget 😉